7.5.2006 - sadas

Tämä on jo sadas merkintä tähän blogiin! Tuntuu kuitenkin, että kerta kerralta on vähemmän ja vähemmän hämmästyttäviä asioita kerrottavana. Käytännössä tämä johtuu parista seikasta: siitä, että blogi täydentyy nykyisin yleensä vain kerran viikossa ja hauskat pikkuseikat tuppaavat unohtumaan päivien mittaan, sekä siitä, että työstä ei oikeastaan voi kertoa juuri mitään. Onneksi kuvat kuitenkin kantavat tarinaa ainakin jonkin verran.

This happens to be the one hundredth post on this blog! But it does feel that what gets entered is each time a bit less remarkable or noteworthy. In practice I think this is dependent on two factors: firstly, that I only update this about once a week and the juicy details of the week get lost somewhere along the way. The other factor is that I cant really say much about what I do at work. Fortunately for me, photos are worth many words...



Viime sunnuntaista asti ilmat on olleet oikein hienoja. Karo vei meitä kävelylle kohti uusia uria. Karon vakikävelyttäjä muutti kaupunkiin opiskelemaan, eikä enää voi viedä Karoa ulos päivittäin. Olemme etsimässä uutta kävelyttäjää, ja meillä on jo johtolanka, joku edellisen kavereista.

Last Sunday the weather was fine - it has been quite fantastic all the time since. Karo took us for a walk around the neighbourhood. Her regular dogwalker is moving away and cannot come to walk her daily anymore. We are looking for a new person and have some leads.



Sitten menin oopperaan San Josehen. Oli hieno ja hauska esitys. Don Giovannina oli meidänkin orkesterin konsertissa kovaa ääntä pitänyt laulaja.
I also went to the opera, the Opera San Jose. A fine and fun production. The same guy who sang at our orchestra concert was Don Giovanni.



Viereinen tyhjä tontti, jossa Karo pyörähtää päivittäin on yllättäen kasvanut liki tyhjästä mittavan näköiseksi viljapelloksi. Jotain ohran näköistä siellä kasvaa - täällä kasvaa myös villinä jotain kauran näköistä. Ei ole ihan selkeää olenko tuolle allerginen vai en - välillä iskee hirveä aivastuskohtaus, mutta onneksi aika harvakseltaan.

The empty lot next door, a favorite spot for Karo, has turned from a grassy weedy patch into a veritable field of gold. It looks maybe a bit like barley - I have seen some wild oats as well. I am not quite sure whether I am allergic to that stuff - at times I get violent sneezes and itches, but only intermittently.



Kavereiden kanssa käytiin yhdessä syömässä ulkona tässä mennä viikolla. Onneksi ravintolalla oli lämpölamput ulkona, muuten olisi ollut vähän turhan viileää. Sitkeinä sisseinä istuttiin silti terassilla ruokailun loppuun asti. Oli hyvää.

We had dinner with friends last week at a local place. We were happy they had heater lamps outside, otherwise it would have been a little too cold. We toughed it out, though, through the meal. It was good.



Kaunis on kesäilta. Huomatkaa myös, miten hassussa asennossa kuun sirppi on, ei ollenkaan sivuittain vain melkein alaspäin.
A nice summer night. Note the funny position of the crescent of the moon, not at all sideways.

Comments

Popular posts from this blog

11.8.2008 - Tyttöenergian uudet ulottuvuudet

30.4.2006 - vappua!

Winter -- the second best day of the year